§
Strona 1 z 16
REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO
WEBCAMERA.PL
Dziękujemy za odwiedzenie naszego serwisu internetowego (dalej jako: Webcamera”, Serwis Internetowy”,
Serwis”). Celem Webcamera.pl jest umożliwienie użytkownikom serwisu dostępu do obrazu na żywo z kamer
internetowych zamieszczonych w miejscach publicznych (serwis nie nagrywa i nie przechowuje obrazu z kamer).
Serwis jest dostępny pod adresem internetowym https://webcamera.pl, a także w wersji podstawowej jako:
aplikacja mobilna dostępna do pobrania na urządzenie mobilne użytkownika poprzez App Store lub Google Play
oraz aplikacja dostępna w odbiornikach telewizyjnych posiadających funkcję Smart. Niniejszy regulamin oraz
polityka prywatności będąca załącznikiem do regulaminu, odnoszą się do korzystania ze wszystkich powyższych
wersji Serwisu.
Formuła niniejszego regulaminu zakłada ustalenie ogólnych zasad i warunków korzystania z Serwisu
Internetowego, w szczególności zasad i warunków na jakich nastąpi korzystanie z Usług Elektronicznych
dostępnych w Serwisie Internetowym, składanie Zamówień, zawarcie oraz realizacja umów zawartych poprzez
Webcamera.
Zapraszamy do zapoznania się regulaminem,
Zespół Webcamera
1) O NAS
1. Właścicielem Webcamera.pl jest WEBCAMERA MEDIA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z
siedzibą w Krakowie (adres siedziby: ul. Św. Filipa 23 lok 4, 31-150 Kraków i adres do doręcz: ul. Floriańska
9A, 34-120 Andrychów); wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000620667; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy dla
Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał
zakładowy w wysokości: 10 000 zł.; NIP: 6783160822; REGON: 364577370, adres poczty elektronicznej:
webcamera@webcamera.pl oraz numer telefonu kontaktowego: 12/442-01-86 (dalej jako: „Usługodawca
lub „Administrator).
2. Administrator prowadzi Serwis Internetowy oraz jest odpowiedzialny za prawidłowe świadczenie Usług
Elektronicznych Serwisu.
2) DEFINICJE
1. Definicje użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
a. BLOG Usługa Elektroniczna, internetowy blog dostępny w Serwisie Internetowym i prowadzony
przez Usługodawcę dla wszystkich odwiedzających Serwis Internetowy.
b. CENNIK cennik planów Subskrypcji dostępny na stronie Serwisu Internetowego.
c. DZIEŃ ROBOCZY - jeden dziod poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od
pracy.
d. KODEKS CYWILNY ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
e. KONTO, KONTO USŁUGOBIORCY Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualnym adresem poczty
elektronicznej (adres email) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie
teleinformatycznym Serwisu Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę
oraz informacje o jego działaniach w ramach Serwisu Internetowego.
f. KONTO PREMIUM rodzaj Konta Usługobiorcy dostępnego w Serwisie Internetowym w ramach
aktywnej Subskrypcji; umożliwia dostęp do dodatkowych opcji i funkcjonalności Serwisu. Szczegóły
dotyczące korzyści oraz kosztów Konta Premium wskazane są w Cenniku.
g. NEWSLETTER Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez
Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim
§
Strona 2 z 16
korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści
kolejnych edycji Newslettera zawierającego informacje o nowościach w Serwisie Internetowym.
h. PRAWO AUTORSKIE ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.
U. Nr 24, poz. 83 ze zm.)
i. SUBSKRYPCJA odpłatny dostęp do niektórych funkcjonalności Serwisu w modelu subskrypcyjnym na
warunkach wskazanych w Regulaminie oraz w Cenniku.
j. REGULAMIN niniejszy regulamin Serwisu Internetowego.
k. SERWIS INTERNETOWY, SERWIS, WEBCAMERA.PL serwis internetowy Usługodawcy dostępny pod
adresem internetowym https://webcamera.pl, a także w wersji podstawowej (bez Konta Premium)
jako: aplikacja mobilna dostępna do pobrania na urządzenie mobilne użytkownika poprzez App Store
lub Google Play oraz aplikacja dostępna w odbiornikach telewizyjnych posiadających funkcję Smart.
l. USŁUGA ELEKTRONICZNA usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz
Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu Internetowego zgodnie z Regulaminem.
m. USŁUGOBIORCA, UŻYTKOWNIK osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
korzystająca albo zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
n. USŁUGODAWCA, ADMINISTRATOR WEBCAMERA MEDIA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ
ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Krakowie (adres siedziby: ul. Św. Filipa 23 lok 4, 31-150 Kraków i
adres do doręczeń: ul. Floriańska 9A, 34-120 Andrychów); wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców
Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000620667; sąd rejestrowy, w którym
przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 10 000 zł.; NIP:
6783160822; REGON: 364577370, adres poczty elektronicznej: webcamera@webcamera.pl.
o. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
3) O SERWISIE WEBCAMERA.PL
1. Webcamera.pl jest serwisem umożliwiającym Usługobiorcom serwisu dostęp do obrazu z kamer
internetowych zamieszczonych w miejscach publicznych. Serwis jest dostępny pod adresem internetowym
https://webcamera.pl, a także w wersji podstawowej (bez Konta Premium) jako: aplikacja mobilna dostępna
do pobrania na urządzenie mobilne użytkownika poprzez App Store lub Google Play oraz aplikacja dostępna
w odbiornikach telewizyjnych posiadających funkcję Smart. Niniejszy Regulamin oraz Polityka Prywatności
będąca załącznikiem do Regulaminu, odnoszą się do korzystania ze wszystkich powyższych wersji Serwisu.
2. Usługodawca jest odpowiedzialny za świadczenie Usług Elektronicznych wskazanych w Regulaminie i
obowiązany jest je świadczyć bez wad.
3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie Internetowym w związku z realizacją
postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane w celach, w
zakresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej będącej
załącznikiem do niniejszego regulaminu. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące
przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Serwisie Internetowym, w tym podstawy, cele i
zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w
zakresie stosowania w Serwisie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze
Serwisu Internetowego jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez
korzystającego ze Serwisu Internetowego jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w
polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Usługodawcy).
4) OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU INTERNETOWEGO
1. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z Serwisu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi
obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej
Usługodawcy, innych Usługobiorców oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania
danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze
bezprawnym.
2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się
Usługodawca: (1) komputer, laptop, smartfon lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
(2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 65 i wyższej lub
Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 58 i wyższej, Google Chrome w wersji 72 i wyższej,
Safari w wersji 12.1 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 17 i wyższej; Chrome for Android w wersji 71 lub
nowszej, Firefox for Android w wersji 64 lub nowszej (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 340 px
§
Strona 3 z 16
szerokości; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi
Javascript.
5) USŁUGI ELEKTRONICZNE DOSTĘPNE W SERWISIE
1. Korzystać z Serwisu Internetowego na warunkach wskazanych w Regulaminie może każdy Usługobiorca.
2. Usługobiorca może korzystać w Serwisie Internetowym z następujących Usług Elektronicznych: Konto,
Newsletter, Blog. Szczegółowy opis Usług Elektronicznych i zasad ich działania dostępny jest w Regulaminie
oraz na stronach Serwisu Internetowego.
3. Korzystanie z Usług Elektronicznych przez Usługobiorców jest nieodpłatne, z wyłączeniem Usług płatnych,
zgodnie z Cennikiem.
6) WARUNKI KORZYSTANIA Z KONTA USŁUGOBIORCY
1. Korzystanie z Konta Usługobiorcy możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez
Usługobiorcę (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji, (2) kliknięciu pola Zarejestruj oraz (3)
potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany automatycznie na
podany adres poczty elektronicznej. W formularzu rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę
następujących danych: adres poczty elektronicznej oraz hasło.
2. Usługa Elektroniczna Konto Usługobiorcy świadczona jest przez czas nieoznaczony i nieodpłatnie.
Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta)
poprzez wysłanie stosownego żądania do Administratora, na przykład za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: webcamera@webcamera.pl.
3. Usługodawca zastrzega sobie prawo zawieszenia Konta Użytkownika, gdy Użytkownik mimo wezwania ze
strony Usługodawcy z podaniem przyczyny, narusza niniejszy Regulamin poprzez bezprawne
wykorzystywanie Serwisu.
4. Zawieszenie Konta Użytkownika może nastąpić na czas określony wskazany przez Usługodawcę lub
nieokreślony. W czasie zawieszenia Konta Użytkownik obowiązany jest podjąć działania mające na celu
usunięcie przyczyn jego zawieszenia, a po ich usunięciu obowiązany jest poinformować o tym niezwłocznie
Usługodawcę. Usługodawca odwiesza Konto niezwłocznie po ustaniu przyczyny jego zawieszenia, nie
później niż w terminie 5 Dni Roboczych.
5. Usługodawca w przypadku zawieszenia Konta trwającego ponad 30 dni kalendarzowych i braku ustania
przyczyn jego zawieszenia ma prawo wypowiedzieć Użytkownikowi umowę o korzystanie z Konta z 7
dniowym terminem wypowiedzenia.
7) NEWSLETTER
1. Korzystanie z Newslettera następuje po podaniu w zakładce „Newsletter” widocznej na stronie Serwisu
Internetowego adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera i
kliknięciu pola akcji.
2. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma
możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera)
poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, na przykład za pośrednictwem formularza
kontaktowego, poczty elektronicznej na adres: webcamera@webcamera.pl.
8) BLOG
1. Rozpoczęcie korzystania z Bloga możliwe jest po wejściu na stro Serwisu Internetowego Blog jest
dostępny dla wszystkich odwiedzających Serwis Internetowy bez potrzeby podawania jakichkolwiek
danych, czy dokonywania innych czynności.
2. Usługodawca umożliwia dodawanie komentarzy pod wpisami na Blogu. Komentarze Użytkowników Serwisu
wyrażają wyłącznie ich własną opinię i nie stanowią komentarza Usługodawcy. Niedozwolone jest
zamieszczanie komentarzy naruszających zasady netykiety oraz zawierających informacje, które są
nieprawdziwe lub mogą wprowadzić w błąd innych Usługobiorców, a także zawierające treści reklamowe
lub promujące bezpośrednio albo pośrednio inne serwisy, szczególnie poruszające tematykę związaną z
bankowością i finansami. Usługodawca zastrzega sobie prawo usunięcia komentarzy naruszających
powyższe zasady.
3. Usługodawca przestrzega art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002
r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.) zgodnie z którym: nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane
dane ten, kto udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania danych przez
§
Strona 4 z 16
usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w razie
otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze
danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych.
4. Korzystanie z Bloga jest nieodpłatne i następuje po przejściu do odpowiednich zakładek Serwisu
Internetowego. Blog prowadzony jest przez Usługodawcę.
5. Usługobiorca ma możliwość w każdej chwili i bez podania przyczyny zaprzestania korzystania z Bloga
poprzez zamknięcie przeglądarki internetowej.
9) PŁATNOŚCI ELEKTRONICZNE
1. Część funkcjonalności Konta w Serwisie Internetowym („Konto Premium”) jest odpłatna, o czym
Użytkownik jest informowany przed rozpoczęciem korzystania z nich. W szczególności dotyczy to dostępu
do obrazu z kamer o wyższej rozdzielczości oraz dostępu do wersji i serwisu pozbawionej reklam.
2. Cena uwidoczniona na stronie Serwisu podana jest jako cena całkowita i zawiera podatki. O łącznej cenie
wraz z podatkami, a także o innych kosztach, które mogą powstać w wyniku korzystania z odpłatnych
funkcjonalności Serwisu, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat o obowiązku ich uiszczenia,
Użytkownik jest informowany na stronach Serwisu, w tym także w chwili wyrażenia przez Usługobiorcę
woli związania się Umową.
3. Serwis Internetowy udostępnienia Usługobiorcom atności elektroniczne, kartą atniczą Przelewy24.pl,
PayPal oraz SMS . Sposoby płatności wskazane są w trakcie składania Zamówienia za pomocą Formularza
Zamówienia.
4. W celu dokonania płatności jednorazowej SMS należy zainicjować transakcję na stronie internetowej
Serwisu wpisując numer swojego telefonu komórkowego. Na podany numer zostanie wysłany SMS
zawierający kod PIN, który należy przepisw odpowiednim miejscu na stronie internetowej Serwisu. Po
wykonaniu opisanych powyżej kroków, Usługobiorca otrzyma wiadomość potwierdzającą dokonanie
płatności. Płatność jednorazowa a jej wartość brutto podana jest na stronie zamawianej Usługi. Opłata
zostanie naliczona przez operatora poprzez obciążenie odpowiednią kwotą rachunku telefonicznego w
przypadku telefonu na abonament lub odjęcie jej od salda użytkownika w przypadku telefonu na kartę.
Usługobiorca uzyska dostęp do konta Premium na WebCamera.pl natychmiast po dokonaniu zapłaty.
10) KONTO PREMIUM
1. Usługobiorca może uzyskać dostęp do odpłatnych funkcjonalności Serwisu poprzez aktywację Konta
Premium, co wymaga zakupu Subskrypcji. W ramach Konta Premium Usługobiorca może cieszyć się m. in.
obrazem z kamer o wyższej rozdzielczości oraz dostępem do wersji i serwisu pozbawionej reklam.
2. Usługobiorca może dokonać zakupu Subskrypcji według jednego z planów dostępnych w Cenniku. Zakup
Subskrypcji możliwy jest z poziomu Konta w odpowiedniej zakładce dostępnej w ramach Konta w tym celu
należy wybrać okres Subskrypcji i przejść kolejne kroki formularza zamówienia oraz dokonać płatności.
Umowa o korzystanie z Usługi Elektronicznej Konto Premium zostaje zawarta z chwilą kliknięcia w
formularzu zamówienia pola „Kupuję i płacę”.
3. Opłata za korzystanie z Subskrypcji ma charakter jednorazowy Usługobiorca uzyskuje dostęp do Konta
Premium na określony z góry okres i za określoną cenę lub cykliczny Usługobiorca uzyskuje dostęp do
Konta Premium na czas nieokreślony szczegółowe warunki są wskazane każdorazowo na stronie Serwisu
Internetowego, w szczególności w Cenniku. Usługobiorca jest obowiązany do dokonania płatności
niezwłocznie, a w przypadku płatności o charakterze cyklicznym (abonamentowym), w przypadku płatności
kartą płatniczą, płatność jest pobierana automatycznie - nie później niż na jeden dzień przez rozpoczęciem
okresu rozliczeniowego, którego dotyczy płatność.
4. Subskrypcja trwa przez czas oznaczony według wybranego przez Usługobiorcę planu Subskrypcji i w
zależności od wybranego przez Usługobiorcę modelu płatności, odnawia sautomatycznie lub umożliwia
jej odnowienie przez Usługobiorcę. W przypadku Subskrypcji, która wymaga odnowienia przez
Usługobiorcę, po upływie okresu Subskrypcji wygasa ona, a Usługobiorca może ponowić jej zakup w takim
sam sposób jak za pierwszym razem.
5. Usunięcie Konta Usługobiorcy w trakcie aktywnej Subskrypcji nie uprawnia Usługobiorcy do otrzymania
zwrotu płatności za niewykorzystany okres korzystania z Konta.
11) KONTAKT Z NAMI
Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość z Państwem jest poczta elektroniczna (e-mail:
webcamera@webcamera.pl), za pośrednictwem której można wymieniać z Usługodawcą informacje dotyczące
§
Strona 5 z 16
korzystania z Serwisu Internetowego. Usługobiorcy mogą kontaktować się z nami także na inne dopuszczalne
prawem sposoby.
12) PRZERWY TECHNICZNE
1. Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Serwisu
Internetowego oraz możliwość korzystania z Usług Elektronicznych. Z uwagi na złożoność oraz stopień
skomplikowania Serwisu Internetowego oraz jego Usług, a także z uwagi na czynniki zewnętrzne
pozostające poza kontrolą Usługodawcy (np. ataki DDOS - distributed denial of service) możliwe jest jednak
wystąpienie błędów oraz awarii technicznych uniemożliwiających lub ograniczających w jakikolwiek
sposób funkcjonowanie Serwisu Internetowego oraz możliwość korzystania z jego Usług Elektronicznych.
Usługodawca podejmie w takim wypadku wszelkie możliwe działania mające na celu zapewnienie
ograniczenia negatywnych skutków takich zdarzeń w jak największym stopniu.
2. Usługodawca obowiązany jest informować niezwłocznie Usługobiorców o wszelkich błędach oraz awariach
technicznych, o których w mowa powyżej oraz przewidywanym terminie ich usunięcia.
3. Poza przerwami spowodowanymi ędami i awariami technicznymi mogą wystąpić także inne przerwy
techniczne, w czasie których Usługodawca podejmuje działania mające na celu rozwój Serwisu
Internetowego i jego Usług Elektronicznych oraz ich zabezpieczenie przed błędami i awariami
technicznymi.
4. Usługodawca obowiązany jest planować przerwy techniczne w taki sposób, aby były one jak najmniej
uciążliwe dla Usługobiorców, w szczególności aby planowane były na godziny nocne i jedynie na czas
niezbędny do dokonania koniecznych działań przez Usługodawcę. Usługodawca obowiązany jest
informować Usługobiorców o planowanych przerwach technicznych z odpowiednim wyprzedzeniem,
podając także długość trwania planowanej przerwy.
5. Niniejszy punkt Regulaminu nie wyłącza, ani nie ogranicza uprawnień Usługobiorcy będącego
konsumentem przewidzianych przepisami prawa, w szczególności w zakresie odpowiedzialności
Usługodawcy.
13) REKLAMACJE DOTYCZĄCE SERWISU I USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Reklamacje związane z działaniem Serwisu Internetowego i Usług Elektronicznych Usługobiorca może złożyć
na przykład pocztą elektroniczną (e-mail: webcamera@webcamera.pl).
2. W przypadku reklamacji usługi zakupionej przez Usługobiorcę na podstawie umowy zawartej z
Usługodawcą, odpowiedzialność Usługodawcy określają przepisy Kodeksu Cywilnego, w szczególności art.
738 751 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności
Usługodawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności usługi z umową. Szczegółowe postanowienia
dotyczące usługi stanowiącej usługę cyfrową w rozumieniu Ustawy o Prawach Konsumenta określają
przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w
szczególności art. 43h 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę
i zakres odpowiedzialności Usługodawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności usługi z ofertą.
3. Usługodawca zaleca podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu
reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) roszczenie; oraz (3) danych
kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w
zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji ożonych z
pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
4. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych
od dnia jej złożenia.
5. Zawarte w punkcie 13.2 Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się również do
Usługobiorcy będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
14) ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTÓW
1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do
umów: (1) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca
wykonał w pełni usłuza wyraźną i uprzednzgodą konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od
§
Strona 6 z 16
umowy, i przyjął to do wiadomości; (2) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku
materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął
świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i
przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art.
15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta; (3) w której przedmiotem świadczenia jest
produkt (usługa) nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
2. Z zastrzeżeniem pkt. 14 ust. 2 Regulaminu konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie
14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem
pkt. 14 ust. 4 Regulaminu.
3. Jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy o świadczenie usługi trwającej powyżej 14 dni
oraz po zgłoszeniu żądania rozpoczęcia świadczenia usługi przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy o jej świadczenie, to ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od
umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem
uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą
obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
4. Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład: pisemnie na adres: ul. Św. Filipa
23 lok 4, 31-150 Kraków lub w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
webcamera@webcamera.pl.
5. Bieg terminu do odstąpienia od umowy o świadczenie usługi rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.
6. Zawarte w niniejszym punkcie 14. Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się wnież
do Usługobiorcy będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
15) POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA
ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Usługobiorcę będącego konsumentem z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych
procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem:
https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego
polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2)
wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej
(więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności
gospodarczej przez Usługodawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja
Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod
adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia
czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 - 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
3. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu
rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi
dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego
zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług
(więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
16) PRAWA AUTORSKIE
1. Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego
poszczególnych elementów, w tym treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach
należą do Usługodawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochro Prawa
§
Strona 7 z 16
Autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Serwisowi
Internetowemu obejmuje wszystkie formy ich wyrażenia.
2. Znaki handlowe Usługodawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa.
17) KOMENTARZE/OPINIE
1. Sprzedawca umożliwia Kupującym wystawianie i dostęp do komentarzy (opinii) o kamerach (widokach z
kamer) dostępnych w Serwisu na zasadach wskazanych w niniejszym punkcie Regulaminu.
2. Wystawienie komentarza przez Klienta możliwe jest po skorzystaniu z formularza umożliwiającego dodanie
komentarza kamerze. Formularz ten jest udostępniony bezpośrednio na stronie Serwisu Internetowego za
pomocą zewnętrznego widgetu Disqus.
3. Dodawanie komentarzy przez Kupujących nie może być wykorzystywane do działań bezprawnych, w
szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy też działań naruszających dobra
osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Usługodawcy lub osób trzecich. Usługobiorca
dodając komentarz obowiązany jest do działania zgodnego z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi
obyczajami.
4. Komentarze mogą być udostępniane bezpośrednio na stronie Serwisu Internetowego w sekcji
Komentarze przy widoku z danej kamery.
5. Usługodawca nie weryfikuje, czy komentarze pochodzą od osób korzystających z Subskrypcji.
6. Opublikowanie komentarza wymaga wcześniejszego zalogowania się na konto użytkownika w platformie
Disqus, w tym również za pośrednictwem danych logowania do konta w Google, Facebook lub Twitter.
7. Wszelkie uwagi mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w
punkcie 13. Regulaminu.
8. Usługodawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych komentarzy lub
rekomendacji Usługobiorców oraz nie zniekształca komentarzy w celu promowania swoich usług.
Usługodawca udostępnia komentarze zarówno pozytywne, jak i negatywne. Usługodawca nie udostępnia
sponsorowanych komentarzy.
18) POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane poprzez Serwis Internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Zmiany Regulaminu:
a. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu z ważnych
przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu;
podlegania obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, zmiany zakresu lub formy świadczonych Usług
Elektronicznych; dodania nowych Usług Elektronicznych; zmiany sposobów płatności; oraz aby
przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu
Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Usługobiorców przed oszustwami, złośliwym
oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa
w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizacje postanowień niniejszego Regulaminu.
b. Okres powiadomienia o proponowanych zmianach przed ich wprowadzeniem wynosi co najmniej 15
dni od dnia powiadomienia, z zastrzeżeniem pkt. 18 ust. 2 ppkt d. Regulaminu. Zainteresowany
Usługobiorca ma prawo rozwiązać umowę z Usługodawcą przed upływem okresu powiadomienia.
Rozwiązanie takie staje się skuteczne w terminie 15 dni od dnia otrzymania powiadomienia.
b. Zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384
oraz 384[1] Kodeksu Cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach,
zgodnie z okresem powiadomienia przed ich wprowadzeniem i nie rozwiązał w tym okresie umowy.
Dodatkowo w dowolnym momencie po otrzymaniu powiadomienia o zmianach, zainteresowany
Usługobiorca może, w drodze pisemnego oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego,
zaakceptować wprowadzane zmiany i tym samym zrezygnować z dalszego trwania okresu
powiadomienia.
c. W przypadku konsumentów oraz w przypadku osób fizycznych zawierających umowę z Usługodawcą
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada
ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej:
§
Strona 8 z 16
i. W wypadku, gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat
lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący konsumentem lub osobą fizyczną wskazaną
wyżej ma prawo odstąpienia od umowy.
ii. Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorcy lub osoby
fizycznej wskazanej wyżej przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności
zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub ożone Zamówienia oraz zawarte,
realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
d. Usługodawca może wprowadzić zmiany Regulaminu bez zachowania 15-dniowego okresu
powiadomienia, o którym mowa w niniejszym punkcie 18 ust. 2 ppkt b. Regulaminu, w przypadku, gdy
Usługodawca:
i. podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do
zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 15-dniowego okresu
powiadomienia,
ii. musi w drodze wyjątku zmienić swój Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i
bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Usług
Elektronicznych i Usługobiorców przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem,
naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa.
e. W przypadkach, o których mowa pkt. 18 ust. 2 ppkt d. Regulaminu wprowadzenie zmian następuje ze
skutkiem natychmiastowym, chyba że możliwe lub konieczne jest zastosowanie dłuższego terminu
wprowadzenia zmian, o czym każdorazowo powiadamia Usługodawca.
3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące
przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta
oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
Dziękujemy za uważną lekturę!
W razie pytań jesteśmy zawsze do Państwa dyspozycji prosimy o kontakt korzystając z danych podanych na
wstępie.
Zapraszamy do współpracy,
Zespół Webcamera.pl
§
Strona 9 z 16
Załącznik numer 1 do Regulaminu
POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU INTERNETOWEGO
WEBCAMERA.PL
SPIS TREŚCI:
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2. PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH
3. CEL, PODSTAWAI ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH W SERWISIE INTERNETOWYM
4. ODBIORCY DANYCH W SERWISIE INTERNETOWYM
5. PROFILOWANIE W SERWISIE INTERNETOWYM
6. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
7. COOKIES W SERWISIE INTERNETOWYM I ANALITYKA
8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
1) POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejsza polityka prywatności Serwisu Internetowego ma charakter informacyjny, co oznacza, że nie jest
ona źródłem obowiązków dla Usługobiorców Serwisu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede
wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Serwisie
Internetowym, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których
dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Serwisie Internetowym plików Cookies oraz
narzędzi analitycznych.
2. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Serwisu Internetowego jest
WEBCAMERA MEDIA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Krakowie (adres
siedziby: ul. Św. Filipa 23 lok 4, 31-150 Kraków i adres do doręczeń: ul. Krakowska 140 , 34-120 Andrychów);
wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000620667; sąd
rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia
w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 10 000
zł.; NIP: 6783160822; REGON: 364577370, adres poczty elektronicznej: webcamera@webcamera.pl - zwana
dalej „Administratorem” i będąca jednocześnie Usługodawcą Serwisu Internetowego.
3. Dane osobowe w Serwisie Internetowym przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) - zwane dalej RODO” lub „Rozporządzenie RODO”. Oficjalny tekst
Rozporządzenia RODO: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679
4. Korzystanie ze Serwisu Internetowego, w tym zawieranie umów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym
podanie danych osobowych przez korzystającego ze Serwisu Internetowego Usługobiorcę jest dobrowolne,
z zastrzeżeniem dwóch wyjątków: (1) zawieranie umów z Administratorem - niepodanie w przypadkach i w
zakresie wskazanym na stronie Serwisu Internetowego oraz w Regulaminie Serwisu Internetowego i
niniejszej polityce prywatności danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania umowy o
świadczenie Usługi Elektronicznej z Administratorem skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
Podanie danych osobowych jest w takim wypadku wymogiem umownym i jeżeli osoba, które dane dotyczą
chce zawrzeć daną umowę z Administratorem, to jest zobowiązana do podania wymaganych danych.
Każdorazowo zakres danych wymaganych do zawarcia umowy wskazany jest uprzednio na stronie Serwisu
Internetowego oraz w Regulaminie Serwisu Internetowego; (2) obowiązki ustawowe Administratora -
podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z powszechnie obowiązujących
§
Strona 10 z 16
przepisów prawa nakładających na Administratora obowiązek przetwarzania danych osobowych i brak ich
podania uniemożliwi Administratorowi wykonanie tychże obowiązków.
5. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których przetwarzane przez
niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego
dane są: (1) przetwarzane zgodnie z prawem; (2) zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i
niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; (3) merytorycznie poprawne i
adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane; (4) przechowywane w postaci umożliwiającej
identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania oraz
(5) przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym
ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą,
zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
6. Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności
osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie
środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z niniejszym rozporządzeniem i
aby móc to wykazać. Środki te w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane. Administrator
stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych
osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
7. Wszelkie słowa, wyrażenia i akronimy występujące w niniejszej polityce prywatności i rozpoczynające się
dużą literą (np. Usługodawca, Serwis Internetowy, Usługa Elektroniczna) należy rozumieć zgodnie z ich
definicją zawartą w Regulaminie Serwisu Internetowego dostępnym na stronach Serwisu Internetowego.
2) PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH
4. Administrator uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych w przypadkach, gdy i w takim
zakresie, w jakim spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków: (1) osoba, której dane dotyczą
wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych
celów; (2) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane
dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; (3)
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze; lub (4)
przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych
przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec
tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające
ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
5. Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora wymaga każdorazowo zaistnienia co najmniej
jednej z podstaw wskazanych w pkt. 2.1 polityki prywatności. Konkretne podstawy przetwarzania danych
osobowych Usługobiorców Serwisu Internetowego przez Administratora są wskazane w kolejnym punkcie
polityki prywatności w odniesieniu do danego celu przetwarzania danych osobowych przez
Administratora.
3) CEL, PODSTAWA, OKRES I ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH W SERWISIE
INTERNETOWYM
6. Każdorazowo cel, podstawa i okres oraz odbiorcy danych osobowych przetwarzanych przez Administratora
wynika z działań podejmowanych przez danego Usługobiorcę w Serwisie Internetowym.
7. Administrator może przetwarzać dane osobowe w Serwisie Internetowym w następujących celach, na
następujących podstawach, w okresach oraz w następującym zakresie:
Cel przetwarzania danych
Podstawa prawna przetwarzania
danych
Okres przechowywania danych
Wykonanie umowy o
świadczenie Usługi
Elektronicznej lub podjęcie
działań na żądanie osoby, której
dane dotyczą, przed zawarciem
w/w umów
Artykuł 6 ust. 1 lit. b)
Rozporządzenia RODO
(wykonanie umowy) -
przetwarzanie jest niezbędne do
wykonania umowy, której stroną
jest osoba, której dane dotyczą,
lub do podjęcia działań na żądanie
Dane są przechowywane przez
okres niezbędny do wykonania,
rozwiązania lub wygaśnięcia w
inny sposób zawartej umowy o
świadczenie Usługi Elektronicznej.
§
Strona 11 z 16
osoby, której dane dotyczą, przed
zawarciem umowy
Marketing bezpośredni
Artykuł 6 ust. 1 lit. f)
Rozporządzenia RODO (prawnie
uzasadniony interes
administratora) - przetwarzanie
jest niezbędne do celów
wynikających z prawnie
uzasadnionych interesów
Administratora polegających na
dbaniu o interesy i dobry
wizerunek Administratora, jego
Serwisu Internetowego oraz
dążeniu do sprzedaży dostępu do
Konta Premium
Dane są przechowywane przez
okres istnienia prawnie
uzasadnionego interesu
realizowanego przez
Administratora, nie dłużej jednak
niż przez okres przedawnienia
roszczeń Administratora w
stosunku do osoby, której dane
dotyczą, z tytułu prowadzonej
przez Administratora działalności
gospodarczej. Okres
przedawnienia określają przepisy
prawa, w szczególności kodeksu
cywilnego (podstawowy termin
przedawnienia dla roszczeń
związanych z prowadzeniem
działalności gospodarczej wynosi
trzy lata).
Administrator nie może
przetwarzać danych w celu
marketingu bezpośredniego w
przypadku wyrażenia skutecznego
sprzeciwu w tym zakresie przez
osobę, której dane dotyczą.
Marketing
Artykuł 6 ust. 1 lit. a)
Rozporządzenia RODO (zgoda) -
osoba, której dane dotyczą
wyraziła zgodę na przetwarzanie
swoich danych osobowych w
celach marketingowych przez
Administratora
Dane przechowywane do
momentu wycofania zgody przez
osobę, której dane dotyczą na
dalsze przetwarzanie jej danych w
tym celu.
Ustalenie, dochodzenie lub
obrona roszczeń jakie może
podnosić Administrator lub jakie
mogą być podnoszone wobec
Administratora
Artykuł 6 ust. 1 lit. f)
Rozporządzenia RODO (prawnie
uzasadniony interes
administratora) - przetwarzanie
jest niezbędne do celów
wynikających z prawnie
uzasadnionych interesów
Administratora polegających na
ustaleniu, dochodzeniu lub
obronie roszczeń jakie może
podnosić Administrator lub jakie
mogą być podnoszone wobec
Administratora
Dane są przechowywane przez
okres istnienia prawnie
uzasadnionego interesu
realizowanego przez
Administratora, nie dłużej jednak
niż przez okres przedawnienia
roszczeń jakie mogą być
podnoszone wobec
Administratora (podstawowy
termin przedawnienia dla
roszczeń wobec Administratora
wynosi sześć lat).
Korzystanie ze strony Serwisu
Internetowego i zapewnienie jej
prawidłowego działania
Artykuł 6 ust. 1 lit. f)
Rozporządzenia RODO (prawnie
uzasadniony interes
administratora) przetwarzanie
jest niezbędne do celów
Dane są przechowywane przez
okres istnienia prawnie
uzasadnionego interesu
realizowanego przez
Administratora, nie dłużej jednak
§
Strona 12 z 16
wynikających z prawnie
uzasadnionych interesów
Administratora polegających na
prowadzeniu i utrzymaniu strony
Serwisu Internetowego
niż przez okres przedawnienia
roszczeń Administratora w
stosunku do osoby, której dane
dotyczą, z tytułu prowadzonej
przez Administratora działalności
gospodarczej. Okres
przedawnienia określają przepisy
prawa, w szczególności kodeksu
cywilnego (podstawowy termin
przedawnienia dla roszczeń
związanych z prowadzeniem
działalności gospodarczej wynosi
trzy lata).
Prowadzenie statystyk i analiza
ruchu w Serwisie Internetowym
Artykuł 6 ust. 1 lit. f)
Rozporządzenia RODO (prawnie
uzasadniony interes
administratora) przetwarzanie
jest niezbędne do celów
wynikających z prawnie
uzasadnionych interesów
Administratora polegających na
prowadzeniu statystyk i analizie
ruchu w Serwisie Internetowym
celem poprawy funkcjonowania
Serwisu Internetowego i
zwiększenia sprzedaży
Dane są przechowywane przez
okres istnienia prawnie
uzasadnionego interesu
realizowanego przez
Administratora, nie dłużej jednak
niż przez okres przedawnienia
roszczeń Administratora w
stosunku do osoby, której dane
dotyczą, z tytułu prowadzonej
przez Administratora działalności
gospodarczej. Okres
przedawnienia określają przepisy
prawa, w szczególności kodeksu
cywilnego (podstawowy termin
przedawnienia dla roszczeń
związanych z prowadzeniem
działalności gospodarczej wynosi
trzy lata).
4) ODBIORCY DANYCH W SERWISIE INTERNETOWYM
1. Dla prawidłowego funkcjonowania Serwisu Internetowego, w tym dla realizacji zawieranych umów o
świadczenie usług drogą elektroniczną konieczne jest korzystanie przez Administratora z usług podmiotów
zewnętrznych (takich jak np. dostawca oprogramowania). Administrator korzysta wyłącznie z usług takich
podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich
środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi Rozporządzenia RODO i
chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
2. Dane osobowe mogą być przekazywane przez Administratora do państwa trzeciego, przy czym
Administrator zapewnia, że w takim przypadku odbywać się to będzie w stosunku do państwa
zapewniającego odpowiedni stopień ochrony zgodny z Rozporządzeniem RODO, a w przypadku innych
państw, że przekazanie odbywać się będzie na podstawie standardowych klauzul ochrony danych.
Administrator zapewnia, że osoba, której dane dotyczą ma możliwość uzyskania kopii swoich danych.
Administrator przekazuje zebrane dane osobowe jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do
zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
3. Przekazanie danych przez Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do wszystkich wskazanych
w polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców Administrator przekazuje dane wyłącznie
wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie
niezbędnym do jego zrealizowania.
4. Dane osobowe Usługobiorców Serwisu Internetowego mogą bprzekazywane następującym odbiorcom
lub kategoriom odbiorców:
a. podmioty obsługujące płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - w przypadku Usługobiorcy, który
korzysta w Serwisie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą
Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Usługobiorcy wybranemu podmiotowi
§
Strona 13 z 16
obsługującemu powyższe płatności w Serwisie Internetowym na zlecenie Administratora w zakresie
niezbędnym do obsługi płatności realizowanej przez Usługobiorcy.
b. dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz
organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej, w tym Serwisu
Internetowego i świadczonych za jego pośrednictwem Usług Elektronicznych (w szczególności
dostawcy oprogramowania komputerowego do prowadzenia Serwisu Internetowego, dostawcy
poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania
pomocy technicznej Administratorowi) - Administrator udostępnia zebrane dane osobowe
Usługobiorcy wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie
niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką
prywatności.
a. dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Administratorowi wsparcie
księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma
windykacyjna) - Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Usługobiorcy wybranemu dostawcy
działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania
danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
b. dostawcy umieszczonych na stronie Serwisu Internetowego wtyczek społecznościowych, skryptów
oraz innych podobnych narzędzi umożliwiających przeglądarce osoby odwiedzającej stronę Serwisu
Internetowego pobieranie treści od dostawców wspomnianych wtyczek (np. logowanie za pomocą
danych logowania do serwisu społecznościowego) i przekazywanie w tym celu tym dostawcom danych
osobowych osoby odwiedzającej, w tym również:
i. Meta Platforms Ireland Ltd. Administrator korzysta na stronie Sklepu Internetowego z wtyczek
społecznościowych serwisu Facebook (np. przycisk Lubię to!, Udostępnij lub logowanie za pomocą
danych logowania do serwisu Facebook) i w związku z tym gromadzi i udostępnia dane osobowe
Usługobiorcy korzystającego ze strony Sklepu Internetowego do Meta Platforms Ireland Ltd. (4
Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2 Ireland) w zakresie i zgodnie z zasadami
prywatności dostępnymi tutaj: https://www.facebook.com/about/privacy/ (dane te obejmują
informacje o działaniach na stronie Sklepu Internetowego w tym informacje o urządzeniu,
odwiedzanych witrynach, zakupach, wyświetlanych reklamach oraz sposobie korzystania z usług
niezależnie od tego, czy Usługobiorca ma konto na Facebooku i czy jest zalogowany do Facebooka).
ii. Twitter International Unlimited Company Administrator korzysta na stronie Sklepu Internetowego
z wtyczek społecznościowych serwisu Twitter (np. udostępnianie treści ze Sklepu Internetowego na
swoim profilu w serwisie Twitter) i w związku z tym gromadzi i udostępnia dane osobowe
Usługobiorcy korzystającego ze strony Sklepu Internetowego do Twitter International Unlimited
Company (Fenian Street D02 F663 Dublin, Irlandia) w zakresie i zgodnie z zasadami prywatności
dostępnymi tutaj: https://twitter.com/privacy.
iii. Google Ireland Ltd. Administrator korzysta na stronie Sklepu Internetowego z wtyczek
społecznościowych serwisu Google (np. logowanie za pomocą danych logowania do serwisu Google)
i w związku z tym gromadzi i udostępnia dane osobowe Usługobiorcy korzystającego ze strony Sklepu
Internetowego do Google Ireland Ltd. (Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia) w zakresie i
zgodnie z zasadami prywatności dostępnymi tutaj: https://policies.google.com/privacy?hl=pl (dane
te obejmują informacje o działaniach na stronie Sklepu Internetowego w tym informacje o
urządzeniu, odwiedzanych witrynach, zakupach, wyświetlanych reklamach oraz sposobie
korzystania z usług niezależnie od tego, czy Usługobiorca ma konto Google i czy jest zalogowany
do tego konta.
iv. Disqus, Inc. Administrator korzysta na stronie Sklepu Internetowego z wtyczek społecznościowych
serwisu Google (np. logowanie za pomocą danych logowania do serwisu Disqus) i w związku z tym
gromadzi i udostępnia dane osobowe Usługobiorcy korzystającego ze strony Sklepu Internetowego
do Disqus, Inc. (717 Market Street, Suite 700, San Francisco, CA 94105, USA) w zakresie i zgodnie z
zasadami prywatności dostępnymi tutaj: https://help.disqus.com/en/articles/1717103-disqus-
privacy-policy (dane te obejmują informacje o działaniach na stronie Serwisu Internetowego w tym
informacje o urządzeniu, odwiedzanych witrynach, zakupach, wyświetlanych reklamach oraz
sposobie korzystania z usług niezależnie od tego, czy Usługobiorca ma konto Disqus i czy jest
zalogowany do tego konta.
5) PROFILOWANIE W SERWISIE INTERNETOWYM
8. Rozporządzenie RODO nakłada na Administratora obowiązek informowania o zautomatyzowanym
podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 Rozporządzenia RODO,
§
Strona 14 z 16
oraz przynajmniej w tych przypadkach istotne informacje o zasadach ich podejmowania, a także o
znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą. Mając
to na uwadze Administrator podaje w tym punkcie polityki prywatności informacje dotyczące możliwego
profilowania.
9. Administrator może korzystać w Serwisie Internetowym z profilowania do celów marketingu
bezpośredniego, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez Administratora nie dotyczą zawarcia
lub odmowy zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, czy też możliwości korzystania z
Usług Elektronicznych w Serwisie Internetowym. Efektem korzystania z profilowania w Serwisie
Internetowym może być np. przesłanie propozycji, która może odpowiadać zainteresowaniom lub
preferencjom danej osoby lub też zaproponowanie lepszych warunków w porównaniu do standardowej
oferty Serwisu Internetowego. Mimo profilowania to dana osoba podejmuje swobodnie decyzję, czy będzie
chciała skorzystać z otrzymanego w ten sposób rabatu, czy też lepszych warunków i dokonać zakupu w
Serwisie Internetowym.
10. Profilowanie w Serwisie Internetowym polega na automatycznej analizie lub prognozie zachowania danej
osoby na stronie Serwisu Internetowego, czy też poprzez analizę dotychczasowej historii działań
podejmowanych w Serwisie Internetowym. Warunkiem takiego profilowania jest posiadanie przez
Administratora danych osobowych danej osoby, aby móc jej następnie przesłać np. kod rabatowy.
11. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na
zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec tej osoby skutki prawne lub w
podobny sposób istotnie na nią wpływa.
6) PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
1. Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia - osoba, której dane dotyczą, ma
prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia
(„prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu
wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki
wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.
2. Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie osoba, której dane przetwarzane są przez
Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a)
Rozporządzenia RODO), to ma ona prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na
zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
3. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego osoba, której dane przetwarzane są przez
Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w
przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych
osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4. Prawo do sprzeciwu - osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw z
przyczyn związanych z jej szczególną sytuac wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych
opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes
administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku
nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie
uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której
dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
5. Prawo do sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego - jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby
marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść
sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym
profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
6. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w niniejszym punkcie polityki prywatności można
kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą
elektroniczną na adres Administratora wskazany na wstępie polityki prywatności lub korzystając z
formularza kontaktowego dostępnego na stronie Serwisu Internetowego.
7) COOKIES W SERWISIE INTERNETOWYM I ANALITYKA
1. Pliki Cookies (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez
serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej stronę Serwisu Internetowego (np. na dysku twardym
komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfonu w zależności z jakiego urządzenia korzysta
odwiedzający Serwis Internetowy). Szczegółowe informacje dot. plików Cookies, a także historię ich
powstania można znaleźć m.in. tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie.
§
Strona 15 z 16
1. Pliki Cookies, które mogą b wysyłane przez stronę Serwisu Internetowego można podzielić na różne
rodzaje, według następujących kryteriów:
Ze względu na ich dostawcę:
1) własne (tworzone przez
stronę Serwisu
Internetowego
Administratora) oraz
2) należące do osób/podmiotów
trzecich (innych niż
Administrator)
Ze względu na ich okres
przechowywania na urządzeniu
osoby odwiedzającej stronę
Serwisu Internetowego:
1) sesyjne (przechowywane do
czasu wylogowania się ze
Serwisu Internetowego lub
wyłączenia przeglądarki
internetowej) oraz
2) stałe (przechowywane przez
określony czas, zdefiniowany
przez parametry każdego pliku
lub do czasu ręcznego
usunięcia)
Ze względu na cel ich stosowania:
1) niezbędne (umożliwiające
prawidłowe funkcjonowanie
strony Serwisu Internetowego),
2) funkcjonalne/preferencyjne
(umożliwiające dostosowanie
strony Serwisu Internetowego do
preferencji osoby odwiedzającej
stronę),
3) analityczne i wydajnościowe
(gromadzące informacje o
sposobie korzystania ze strony
Serwisu Internetowego),
4) marketingowe, reklamowe i
społecznościowe (zbierające
informacje o osobie
odwiedzającej stronę Serwisu
Internetowego w celu
wyświetlania tej osobie
spersonalizowanych reklam i
prowadzenia innych działań
marketingowych w tym również
na stronach internetowych
odrębnych od strony Serwisu
Internetowego, takich jak portale
społecznościowe
2. Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania przez odwiedzających
ze strony Serwisu Internetowego w następujących konkretnych celach:
Cele stosowanie plików Cookies
w Serwisie Internetowym
Administratora
3. Sprawdzenie w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych, jakie pliki Cookies (w tym okres
funkcjonowania plików Cookies oraz ich dostawca) wysyłane w danej chwili przez stronę Serwisu
Internetowego jest możliwe w następujący sposób:
§
Strona 16 z 16
W przeglądarce Chrome:
(1) w pasku adresu kliknij w ikonkę
kłódki po lewej stronie, (2) przejdź
do zakładki „Pliki cookie”.
W przeglądarce Firefox:
(1) w pasku adresu kliknij w ikonkę
tarczy po lewej stronie, (2) przejdź do
zakładki „Dopuszczone” lub
„Zablokowane”, (3) kliknij pole
„Ciasteczka śledzące między
witrynami”, „Elementy śledzące
serwisów społecznościowych” lub
„Treści z elementami śledzącymi”
W przeglądarce Internet Explorer:
(1) kliknij menu „Narzędzia”, (2)
przejdź do zakładki „Opcje
internetowe”, (3) przejdź do
zakładki „Ogólne”, (4) przejdź do
zakładki „Ustawienia”, (5) kliknij
pole „Wyświetl pliki”
W przeglądarce Opera:
(1) w pasku adresu kliknij w ikonkę
kłódki po lewej stronie, (2) przejdź
do zakładki „Pliki cookie”.
w przeglądarce Safari:
(1) kliknij menu „Preferencje”, (2)
przejdź do zakładki „Prywatność”, (3)
kliknij w pole „Zarządzaj danymi
witryn”
Niezależnie od przeglądarki, za
pomocą narzędzi dostępnych np.
na stronie:
https://www.cookiemetrix.com/
lub: https://www.cookie-
checker.com/
4. Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje
zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies za
pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np.
czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim wypadku jednak
może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Serwisu Internetowego.
5. Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies istotne z punktu widzenia zgody na
korzystanie z plików Cookies przez nasz Serwis Internetowy zgodnie z przepisami taka zgoda może być
również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. Szczegółowe informacje na temat zmiany
ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych
przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych
stronach (wystarczy kliknąć w dany link):
w przeglądarce Chrome
w przeglądarce Firefox
w przeglądarce Internet Explorer
w przeglądarce Opera
w przeglądarce Safari
w przeglądarce Microsoft Edge
6. Administrator może korzystać w Serwisie Internetowym z usług Google Analytics dostarczanych przez firmę
Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia). Usługi te pomagają
Administratorowi prowadzić statystyki i analizować ruch w Serwisie Internetowym. Gromadzone dane
przetwarzane w ramach powyższych usług do generowania statystyk pomocnych
w administrowaniu Serwisem i analizie ruchu w Serwisie Internetowym. Dane te mają charakter zbiorczy.
Administrator korzystając z powyższych usług w Serwisie Internetowym gromadzi takie dane jak źródła
i medium pozyskania odwiedzających Serwis Internetowy oraz sposób ich zachowania na stronie Serwisu
Internetowego, informacje na temat urządzeń i przeglądarek z których odwiedzają stronę, IP oraz domenę,
dane geograficzne oraz dane demograficzne (wiek, płeć) i zainteresowania.
7. Możliwe jest zablokowanie w łatwy sposób przez daną osobę udostępniania do Google Analytics informacji
o jej aktywności na stronie Serwisu Internetowego w tym celu można na przykład zainstalować dodatek
do przeglądarki udostępniany przez firmę Google Ireland Ltd. dostępny tutaj:
https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.
8) POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Serwis Internetowy może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Administrator namawia by po
przejściu na inne strony, zapoznać się z polityką prywatności tam ustaloną. Niniejsza polityka prywatności
dotyczy tylko Serwisu Internetowego Administratora.